terazostroleka.pl; Koleją w 30 minut do Chorzel. Już w 2022 roku

Dodano dnia 27.07.2019, 10:02
Umowa opiewająca na 314,7 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” została podpisana 26 lipca. Na jednym z peronów na Stacji PKP Ostrołęka. Podpis pod umową złożyli: Artur Szumisz – prezes zarządu spółki Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe i Krzysztof Pietras – dyrektor Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe. Podpisanie umowy, tak ważnej dla ostrołęczan, bo oznaczającej szybkie i komfortowe przemieszczanie się nie tylko do Chorzel, ale też do Szczytna, Olsztyna – czy w przyszłości – także do Ciechanowa i Łomży, sprawiło, że w Ostrołęce gościł Andrzej Bittel – wiceminister infrastruktury i Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe.
Linia ta ma ogromne znaczenie nie tylko dla Mazowsza, ale także międzyregionalne – mówił Ireneusz Merchel. – Historycznie przez Ostrołękę w kierunku Olsztyna, pociągi jeździły z południa Polski na północ, były stałe kursy między np. Lublinem a Gdynią. Pokazuje to potencjał, który będzie tu wykorzystywany. Po modernizacji przejedziemy z Ostrołęki do Chorzel w 30 minut, a w około półtorej godziny do Olsztyna. Ostrołęka leży w bardzo newralgicznym punkcie. W dodatku, elektrociepłownia, która tu wkrótce będzie rozbudowana, także będzie potrzebować linii kolejowych do przywożenia opału. Realizacja tego projektu także świetnie wpisuje się w kierunek wschodni, na Łomżę – który to kierunek zostanie objęty wkrótce pracami modernizacyjnymi.
Poseł Arkadiusz Czartoryski podkreślił: – To niezwykle historyczna chwila, bo oznacza, że znowu będziemy mieć połączenie kolejowe z północą. Dzięki inwestycji pociągi wrócą na nieczynną od 18 lat linię, co znacząco zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu. Ale warto też wspomnieć, że kilka tygodni wcześniej gościliśmy w Ostrołęce w Urzędzie Wojewódzkim przedstawicieli rządu z informacją, że zostaliśmy wpisani w plan budowy do Centralnego Portu Komunikacyjnego między Łodzią a Warszawą. To dla nas bardzo cenne.
Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą okolu 57 km torów. Dzięki modernizacji ożyją stacje: Ostrołęka, Grabowo, Jarząbka, Chorzele oraz przystanki: Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki i Olszewka. Prędkość pociągów będzie wynosiła do 120 km na godzinę dla ruchu pociągów pasażerskich i 80 km dla ruchu pociągów towarowych. Roboty planowane są od 2020 roku, a ich zakończenie na rok 2022. Projekt będzie realizowany w systemie „projektuj i buduj”.
W cyfrach wygląda to tak: 4 stacje, 4 przystanki, 57 km linii kolejowej, 35 przejazdów kolejowo-drogowych, 6 mostów (w ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew), 14 przepustów, 19 rozjazdów oraz lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym zlokalizowane w Ostrołęce.
Sumując: w Ostrołęce została podpisana bardzo ważna umowa. Istotna dla Ostrołęki, regionu i dla całej Polski. Czemu więc przy jej podpisywaniu zabrakło prezydenta Ostrołęki? – rodzi się pytanie.
-Osoby, które były zainteresowane, są na miejscu – usłyszeliśmy w odpowiedzi od organizatorów spotkania na stacji kolejowej w Ostrołęce.
Jednocześnie słychać było pewne zaniepokojenie losami modernizacji budynku dworca PKP w Ostrołęce.
– Nie wiem co dalej z tym projektem. Wiem tylko, że osoby, które miały zajmować się tym projektem odeszły z pracy. Mam jednak nadzieje, że obecny prezydent Ostrołęki nie zerwie umowy i dworzec będzie remontowany – powiedział nam poseł Arkadiusz Czartoryski.


https://terazostroleka.pl/koleja-w-30-minut-do-chorzel-juz-w-2022-roku/17215